utorok 18. augusta 2015

"Super food" - Chia semienka!

Som človek s dažďovým srdcom. Pre mňa totiž neexistuje lepšia forma oddychu, ako sedenie na parapetnej doske a pozorovanie dažďa. Je to veľmi príjemné.  No a pre to, že nám v trenčianskom kraji už tretím dňom prší, nevychádzajú články na blog! Viem, vždy vám niečo sľubujem a následne to nedodržím ale, to už ste si myslím zvykli :D

Dnes by som sa s vami, ale chcela baviť o inej veci. Poznáte chia semienka?



 "Mnohí zdravotní odborníci sa domnievajú, že Chia semienka môžu vďaka vysokému obsahu vlákniny a bielkovín pomôcť pri chudnutí. Vláknina absorbuje veľké množstvo vody a rozšíri sa, napučiava v žalúdku, čo by malo zvýšiť pocit plnosti a spomaliť absorpciu, teda vstrebávanie potravín. Existuje niekoľko štúdií na glukomanány, typ vlákniny, ktoré pracujú podobným spôsobom, pričom bolo dokázané, že skutočne napomáhajú k zníženiu hmotnosti. Na základe toho môžeme povedať, že proteíny v Chia semenách by mohli byť schopné prispievať k znižovaniu chuti do jedla a následnému nižšiemu apetítu a príjmu potravy."
Potvrdzujem- je to tak! 
Keď som ich po prvýkrát videla v regáli so zdravou výživou, neverila som, že by to malo nejaké účinky. Tak som to samozrejme musela vyskúšať, no nie? :)
Nepíšem u recenziu, na to by  som túto potravinu označovanú ako "superfood" musela testovať častejšie, ale môžem potvrdiť, že zatiaľ sú účinky týchto semienok obdivuhodné a onedlho očakávate recenziu.

A čo vy, skúšali ste už chia semienka? :)


11 komentárov:

  1. Chia semínka jsem zkoušela. celkem jsem se jich bála, ale jsou super!

    Ostrava Random

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja som si s nimi na začiatku nebola istá, no potom mi veľmi zachutili :)

      Odstrániť
  2. Chia semínka m i l u j u!
    Skvělý článek! :)

    http://catherineschon.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nikdy jsem je nepoužívala dlouhodobě, abych zjistila, jestli tedy pomáhají v hubnutí, ale zkoušela jsem je a chutnají mi. (I když nemají žádnou chuť :D) V našem bufetu je začali prodávat , jak na obrázku nebo jsem si je občas dala do pití a bylo to super. :)
    http://megsproblems.blogspot.cz/?m=0

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taky miluji jen tak sedět v úkrytu a pozorovat déšť. Je to pro mě velmi uklidňující pocit. Chia semínka jsem ještě nejedla, ale snad někdy taky vyzkouším. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já si je sypu kam jen můžu. Hlavně do flašky s vodou každý den a občas si udělám chia pudink. :)
    (Po přečtení úvodu článku jsem si tě představila, jak sedíš tři dny v kuse na parapetu, pozoruješ celý den déšť a proto nemůžeš psát příspěvky. :D )
    Hezky napsaný článek. :))
    KattyLife

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vyznie to divne, ale naozaj je to tak. Najlepšie je, keď ide okolo môjho okna nejaký zamilovaný párik - ten ich výraz- na nezaplatenie :D

      Odstrániť