piatok 20. mája 2016

Čo zaberá proti únave? Tieto tipy to asi nebudú.

V poslednej dobe sa cítim veľmi unavená. Možno počasím, keďže je stále tak veľmi nepríjemne zamračené a niekedy fúka studený, či naopak teplý vietor alebo tým, že momentálne sa nejako roztrhlo vrece s mojimi koncertmi, čiže- v stredu som mala koncert v Žiline, kde sme išli ako posledné číslo a museli sme dať aj prídavok- zaľahla som do postele pár minút po polnoci- zajtra mám koncert, ktorý neviem ako zaspievam, no keďže ledva rozprávam mám veľké obavy, a aby toho nebolo málo, koncert mám aj v nedeľu, takže zase krásne zabitý víkend!
Môžem sa staviť že po tomto dlhom úvode si už aj tak nikto nepamätá, čo je tá hlavná téma, takže pre pripomenutie- únava. Aj vy mávate niekedy také stavy, že sa vám nič nechce, máte pocit, že zaspíte v stoji, nechápete čo sa okolo vás deje a všetko máte tak trochu, pomätené? Presne tieto pocity by mohli byť charakteristikou môjho terajšieho týždňa. Samozrejme, hľadala som tie "osvedčené" tipy a triky proti únave, ale keďže nie všetky fungujú, chcela by som tu ku každému dať malý komentár a vyjadrenie, či vôbec stoja za skúšku.
Let's do this!




1. Spomaľte tempo, uberte zo svojich aktivít. Áno aj Nie
Tento tip by aj fungoval, no v mojej situácii je dosť nepraktický, keďže ako mám ubrať z učenia na konci roka + flákať hudobnú a vystúpenia? To je nemysliteľné. 

2. Dôsledne striedajte prácu (školu) s oddychom, v kritickom období sa v práci venujte iba najnutnejším úlohám, aspoň pokým nenaberiete sily. Nefunguje
Týmto postupom by som neprešla ani jednou skúškou z biológie.  


3. Párkrát denne vypite pohár vody s citrónovou šťavou. Funguje
Musím uznať, že tento tip je jeden z najlepších. Naozaj, citrónová šťava pomáha na únavu, ale len taká, ktorá je veľmi studená. Ak si dáte teplú vodu, budete unavení ešte viac. 


4. Každý deň si doprajte aspoň krátku prechádzku, no chodenie za nákupmi sa neráta. Nefunguje
Keď ste unavení a ospalí, nič sa vám nechce a aj takáto krátka prechádzka vám príde ako výstup na Vršatec. Teda, aspoň mne. 


5. Aspoň cez víkend sa dosýta vyspite. 
Vzhľadom na to, že práve cez víkend mám tú najväčšiu záťaž, je to dosť nemožné a o dňoch v týždni ani len nehovorím.  No ak máte stres cez týždeň, tento tip je pre vás užitočným. 

6. Vyhnite sa posedávaniu, polihovaniu a nariekaniu, aká ste unavená.
Neskoro.

7. Na duchu vás osvieži smiech a dobrá spoločnosť. Funguje! 
Správne! Nájdite si však takých kamarátov, ktorím nebude vadiť, že stále zívate. 

8. Oprášte svoje koníčky. Áno aj Nie 
Ha,ha, dobrý fór! (keďže záľuby sú hlavný zdroj môjho vyčerpania) 

9. Vyskúšajte tento cvik, ktorým svojmu telu doplníte energiu. Najprv si zahrejte dlane tak, že ich budete o seba chvíľu trieť. Potom si ich priložte na kríže, na oblasť obličiek a nechajte teplo pár sekúnd pôsobiť, pocítite prílev tepla. Zopakujte tri až šesťkrát. NEFUNGUJE
Strata času, nepomáha. 




Postupom týždňa som zistila, že mojej únavy sa asi len tak ľahko nezbavím, avšak vždy keď sa pozriem von oknom, vidím prírodu, ktorá unavená nie je. Nemôže byť. A to je oveľa staršia než ja. Vtedy si poviem: Ak to dokáže príroda, dokážem to aj ja!
 Hneď mám krajší deň! 


Tieto super efektívne tipy som čerpala z tejto stránky.

3 komentáre:

  1. No mě momentálně na únavu nefunguje snad nic :D za týden mám státnice a místo učení bych pořád spala a pak mám jen nervy :(
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja keď som unavená, tak idem von. Sadnem si na lavičku a pozorujem prírodu. Vždy ma to upokojí a dodá kopec energie. :-)

    OdpovedaťOdstrániť