nedeľa 10. januára 2016

Superzdravé lievančeky!

Pred dávnejšou dobou (v októbri) som vám pridala návod na môj obľúbený recept na lievance. Niekto z vás mi ale vtedy napísal, že tiež miluje lievančeky, no robí zdravú verziu- skúšala som ju, ale mne osobne veľmi nechutí a veľmi rada sa mi rozpadáva. Preto som sa jedného dňa pokúšala spraviť vlastnú zdravú verziu a nedopadla až tak zle, ako som si myslela! :D





Potrebujeme:

  • 250g ovsených vločiek
  • 1 vajce
  • štvrť lyžičky sódy bikarbóny (namiesto kypriaceho prášku alebo droždia, no ak máte jedno z týchto dvoch, použite radšej to) 
  • 1 lyžička škorice
  • 1 pohár mlieka
  • (ak treba, pridať trošičku polohrubej múky)
  • med a džem 


Všetky suroviny dôkladne premiešame a cesto necháme stáť 20 min, následne vyprážame.
Takéto lievance ale nie sú veľmi sladké, pretože do celého cesta sme nedali ani kryštálik cukru. To však nevadí, keďže sa to dá skvelo vykompenzovať džemom, ktorý posypeme plátkami mandlí, alebo ak nemáme domáci džem, použijeme med. A nebude to len chutiť dobre, ale aj vyzerať dobre!

Buon apetit! 


2 komentáre: