utorok 16. augusta 2016

Kniha môjho detstva

U nás doma v obývačke máme takú malú knižnicu. Je plná rôznych detských kníh, titulov tipu: Čo budem dnes maľovať a kresliť, nájdu sa tam aj rôzne žánre beletrie a tak podobne.
V jeden upršaný škaredý deň som mala 8. stupeň nudy a čisté plátno. Takže maľba. Ale aká? Vždy, keď sa ma niekto spýta, ako som niečo len tak mohla nakresliť, ako ma to mohlo napadnúť, začnem rozmýšľať. Za prvé: buď mám obraz už naozaj vopred premyslený, alebo (toto sa stáva častejšie) nakreslím niečo, o čom si myslím, že je to premyslené (možnosť 1.), ale nepáči sa mi to, je to príliš malé, málo farebné, niečo by sa tam ešte hodilo a bla, bla, bla. V ten deň som ale nemala náladu vytvárať picassove diela, tak som išla do obývačky vytiahnuť si knihu Čo budem dnes maľovať a kresliť. Idem do obývačky, hľadám knihu a zrazu uvidím nápis, ktorý som roky prehliadala. Príručka princeznej: Ligotavý sprievodca, s ktorým v sebe objavíš skrytú princeznú. Až ma zahrialo pri srdci. Toto je kniha môjho detstva- áno, samozrejme, že som mala aj rozprávkové knižky, leporelá a všeličo iné, ale na túto knihu mám úplne najkrajšie spomienky.


Doplnky sú tajnou zbraňou každej princeznej. Bez správnych topánok, kabáta a klobúka nie sú kompletné ani tie najkrajšie šaty, nehovoriac už o ďalších drobnostiach, ktoré k nim patria. Nuž, čo si čakala? 
Si predsa princezná! 

Mohla som mať tak štyri, či päť rokov, bola som v škôlke a nikdy nezabudnem ten moment, keď vykladali nové knihy pre predškolákov. Očká mi žiarili ako zbadali túto ligotavú princeznú na obálke. Dámy, povedzte, ktorá v detstve netúžila byť princeznou? Lebo ja som bola touto príručkou ako sa ňou stať, úplne ohúrená. Prirodzene, ešte som nevedela čítať, preto mi každú jednu stránku musela čítať sestra, a nie len jedenkrát. :D 
Nie je to žiadna recenzia, aj keď - keby bola, táto kniha by získala 11/10! Vážne, kto by nechcel poznať obrúskové minimum? Podľa Madam Twinklesternovej je to veľmi dôležité!

Aká je vaša kniha detstva? Máte nejakú? 


8 komentárov:

  1. jehéééj, to je super :D Ja keď som bola malá, tak som mala najradšej knižku Môj macík <3
    World of Nicol

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja ju mám, to je to skôr Kniha detstva mojej sestry :)

      Odstrániť
  2. Moje oblíbená kniha byla taky pohádková, ale název už si nepamatuji. Jen vím, že měla krásné ilustrace a voskové stránky, které mi voněly :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tyjo ja uz jako mala cetla desne moc nebo mi nekdo cetl, takze by jich asi bylo hodne. Ale pamatuju si treba Koblizka nebo Honzikovu cestu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. My jsme knižní rodina, takže jsem četla ještě před školou a knížek měla hromadu a těžko vybrat jednu.. Z toho předškolního věku jsem měla nejradši asi skládácí Slůně stůně :D A pak Jak Krtek ke kalhotám přišel.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja keď som bola malá tak som tiež chcela vedieť čítať už pred školou, ale naši ma to nechceli naučiť :D

      Odstrániť