utorok 22. marca 2016

Génius v tieni Louisa Tiffanyho

Určite poznáte človeka, ktorý celý svoj život zasvetil práci. Každý jediný deň vo svojom živote. Každú hodinu, či sekundu venoval činnosti, ktorú si vybral v rannom veku. Či už sa tento človek stal právnikom, spevákom alebo umelcom, vždy mal určitú túžbu, ktorú chcel v tomto svojom povolaní splniť, a ktorá ho poháňala dopredu. Išlo o nejaký sen z dávnej minulosti, pre niektorých, možno, zmysel života. Niekedy by ste sa však tejto predstave nemali úplne poddať!

Pred samotným čítaním knihy som sa mojich rovesníkov spýtala, čo vedia o mene Louis Tiffany alebo o tomto pánovi samotnom. Zistila som, že nevedia. Nič.  Tak som sa sama seba spýtala, kto bol podľa mňa Louis Tiffany. Povedala som- veľký človek s úžasnými nápadmi. Žiaľ, veľmi som sa mýlila!






Ak rozmýšľate nad kúpou nejakej dobrej knihy, pri vydavateľstve Metafora nikdy nešliapnete vedľa. Ich vydavateľstvo sa môže pýšiť nejedným dobrým pravdivým príbehom a toto je nepochybne jeden z nich.
Aká bola vlastne kniha?
Nerada súdim niečí život, ale ako to už v týchto recenziách býva,  Clara ho nemala ľahký. Veď kto kedy áno. Kniha má úžasné spracovanie, vďaka ktorému sa mi tento dej ľahko čítal a tiež som sa aj niečo nové naučila. Príbeh má úžasné opisy Clariných výrobkov, takže ak by sa vám zachcelo takéto lampy naozaj uzrieť, na google nájdete všetko potrebné. A ak by ste takýto desingérsky kúsok chceli mať doma, u nás by stál približne 717 eur.
Stále rozmýšľam, ako môže byť niekto taký chamtivý a majetnícky ako bol práve Louis Tiffany.  Kniha Poledne u Tiffanyho je óda na umenie. Určite odporúčam prečítať!

.."aby som pravdu povedal, pani Driscollová, mal som v úmysle nechať na opone uviesť vaše meno. Uspokojí to vašu chtivosť po sláve? Pokrčila ramenami. Neverila, že to myslí vážne. "Bolo by to pekné gesto, i keď prichádza v celku neskoro." Čakala, že po nej hodí na oplátku nejakú jedovatosť, ale on namiesto toho zaklonil hlavu a rozosmial sa..."

Smutné na tom všetkom je, že aj keď je už známy príbeh Clary Wolcottovej- Driscollovej, veľa ľudí nevie, kto to bol a aký má veľký podiel na tej všetkej "Tiffaniho" kráse. Pre tých nevedomých toto meno stále zostáva len ako vánok v priestore.

4 komentáre:

  1. Aj ked to nie je uplne moja salka kavy hovorim si, ze by som mohla zaexperimentovat a vyskusat :)

    Pozyvam na MEGA giveaway o Niveu, Rimmel a ine. Tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/03/giveaway-bioderma-nivea.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím si, že ak máš rada umenie a dejiny manhattanu, určite nebudeš ľutovať :)

      Odstrániť