nedeľa 21. júla 2019

synonymum k slovu žiarliť

"A tak mi povedzte moja drahá... prečo stále len smútok oblieva vašu tvár?"

"Neviem, pani Dragová, sama sa snažím vylúštiť túto záhadu, už niekoľko mesiacov, ak mám byť úprimná." Smutne sa pousmeje.

"To nie je dobré, milá moja, takto si srdce odievať do tmavého závoja trúchlenia. Svoju peknú hlávku si trápite rôznymi problémami a potom nemôžete čakať, že sa usmejete, keď stále len nad niečím zlým premýšľate."

"Och nie teta, ja netrúchlim, to si zle nevykladajte, len som v poslednom čase trochu posmutnela."

"Agátka, nemyslím si, že to je zdravé takto vyzerať. Ešte z toho ochoriete. Veď naposledy som vás videla usmievať sa, ach, kedy to bolo, snáď ešte s Lucasom, tým darebákom. To som ale nechápala ten výstrelok, naozaj nie. Také ničomné chlapčisko, mohol sa dať ostrihať, veď ako vagabund vyzeral. Ale odvtedy už veľa vody pretieklo. "

Vyčítavo. "A to ste zabudli, ako vám skrine do bytu nosiť pomáhal? Pani Dragová, nemyslím si, že sa k nemu chováte spravodlivo, mali by ste prehodnotiť svoju mienku. Je to veľmi čestný a slušný chlapec, ochotný pomôcť, na to by ste mali myslieť. Veď on by nikomu ani vlások na hlave neskrivil, vždy bol láskavý a chápavý! A neupraveno pôsobil len vo vašich očiach, no môžem vám zaručiť, že nedostatky vo vzhľade úplne vyvažoval charakterovými vlastnosťami."

"Moja zlatá, a prečo ste sa s ním potom rozišli?"

"Bolo to veľmi komplikované." Posmutnie.

"Neverím, že by sa vytvoril problém bez riešenia. A vidíte, tvárite sa ešte horšie. Len mi nehovorte, milá moja, že v tom hrá rolu nešťastná láska! Aj keď, čo iné to v tomto svete môže byť, keď je to predsa len ten najsilnejší cit. Nebojte sa, nádhera moja, ja som si to tiež prežila. Je však jedno, koľko vám láska rozdá úderov - lebo verte mi, bude ich ešte veľa - záleží, koľkokrát sa zdvihnete a budete pokračovať ďalej. Na tom záleží!"

"Pani Dragová, ale keď on je taký dobrý a chodí s takou cundrou! Nemôžem sa na to pozerať, vždy, keď okolo mňa prejdú, potláčam slzy a karhám samú seba, že ma to trápi!"

"Agátuška moja, s tým už nič nenarobíme. Mali ste si dobre rozmyslieť, koho vo svojom živote chcete a koho nie, potom by ste sa takto netrápili. No, a že sa teraz ručičkuje s Klárou z Majánskej, je len jeho voľba. Ak ste si boli súdení, cestu k sebe si znovu nájdete. Predsa, čo ak sa pre vás objaví niekto lepší, hm? A možno aj vzhľadovo! Och dobre dobre, len mi tu neplačte."

"Teta, prečo ma to ale tak bolí?"

"Agátka, veď odpoveď poznáš. Kedy žiarlime?"

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára